I. Všeobecné ustanovenia

II. Dodacie podmienky

III. Platobné podmienky

IV. Odstúpenie od zmluvy, Výmena tovaru, Reklamácia

V. Záručné podmienky a záručná doba

VI. Ochrana osobných údajov

VII. Zľavove poukážky/kupóny

VIII. Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia

IX. Alternatívne riešenie sporov

X. Orgán dozoru

XI. Záverečné ustanovenia



Článok I. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP") upravujú práva a povinnosti spoločnosti BRABRA s. r. o. so sídlom na Mierové nám. 35, 911 01 Trenčín, Slovenská republika, IČO: 53216741, DIČ: 2121324975 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. : 40598/R, poštová adresa: Piaristická 27, 911 01 Trenčín(ďalej len "predávajúci") a kupujúceho (ďalej len "kupujúci") pri kúpe tovaru ponúkaného predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho www.brabra.sk (ďalej len „brabra.sk") a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.brabra.sk.

Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom E-obchodu na brabra.sk. Registrácia prebieha vyplnením a odoslaním príslušného registračného formulára na stránke brabra.sk. Kupujúci je povinný uviesť správne, úplné a pravdivé údaje. Tieto údaje je Kupujúci povinný v prípade ich zmeny bezodkladne aktualizovať, pretože ich správnosť má bezprostredný vplyv na dodanie tovaru Kupujúcemu zo strany Predávajúceho.

Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky E-obchodu na brabra.sk a celková cena tohto tovaru, spracovaný systémom E-obchodu. Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v platnom cenníku Predávajúceho na brabra.sk. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je jej pravdivé a úplné vyplnenie. Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú: Identifikácia Kupujúceho, t.j. meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, kontakt (telefónne číslo a e-mailová adresa), veľkosť objednaného tovaru, množstvo objednaného tovaru, adresu miesta dodania tovaru.

Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke.

Predávajúci je povinný potvrdiť e-mailovou správou (na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) obsah elektronickej objednávky Kupujúceho a to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe Predávajúcim. V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom upovedomiť Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu info@brabra.sk. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri registrácii nezadal všetky požadované údaje a/alebo vyplnil registračný formulár chybne. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená Kupujúcemu dôsledkom toho, že Kupujúci zabudol svoje prístupové heslo a/alebo sa prístupové heslo Kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných osôb bez pričinenia Predávajúceho.

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.

Kupujúci má právo stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch: V prípade objednávky na dobierku, ak objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť najmä pre chybne uvedené telefónne číslo, nedostupnosť, neodpovedá na e-maily atď. Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci neprijme navrhnutú dohodu zo strany Predávajúceho a zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho bankový účet v lehote 15-tich kalendárnych dní odo dňa zrušenia objednávky Predávajúcim.



Článok II. Dodacie podmienky

Dodávky elektronicky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti tovarov a prevádzkových možností Predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne, obvykle od 2 do max. 3 pracovných dní od dňa potvrdenia, prijatia elektronickej objednávky Kupujúceho Predávajúcim, a to na miesto dodania uvedené v elektronickej objednávke. Ak sú v objednávke produkty na objednávku, tovar odosielame až po naskladnení všetkých produktov z objednávky.

Predávajúci si poštovné (doručenie tovaru kuriérskou spoločnosťou GLS alebo na výdajné miesto Packeta), v súvislosti s dodaním tovaru v hodnote nad 49 EUR neúčtuje, okrem nasledovných prípadov:

  1. ak si Kupujúci tovar neprevezme a opätovne požiada o zaslanie tohto tovaru

  2. ak Predávajúci vracia tovar Kupujúcemu v dôsledku reklamácie, ktorá bola vybavená zamietnutím

  3. ak Predávajúci vracia tovar Kupujúcemu, ktorý zaslal Kupujúci na výmenu za iný tovar

  4. ak Predávajúci vracia tovar kupujúcemu a hodnota vracaného tovaru je menšia ako 50 EUR.

Expedičné náklady:

  • Doručenie tovaru na adresu kuriérskou spoločnosťou GLS alebo na výdajné miesto Packeta a platbe kartou alebo okamžitým prevodom (Sporopay, TatraPay, VUBplatby, ČSOB platby, Poštová Banka, Fio banka)prevodom na účet 
    - paušálny poplatok 2,90 EUR.

  • Doručenie tovaru kuriérskou spoločnosťou GLS alebo na výdajné miesto Packeta a platbe na dobierku pri preberaní zásielky od kuriéra  
    - paušálny poplatok 3,90 EUR. (2,90 EUR kuriér GLS alebo doručenie na výdajné miesto Packeta + 0,90 EUR poplatok za platbu pri prevzatí - na dobierku)

Zásielka s tovarom neobsahuje faktúru. Daňový doklad - faktúru zasielame elektronicky s potvrdením o odoslaní objednávky. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci nie je povinný uznať prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu. Dopravca je povinný odovzdať tovar Kupujúcemu po položkách a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je zodpovedný dopravca.

Predávajúci si balné neúčtuje, ak je tovar zabalený štandardným spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu tovaru pri preprave. 

Pokiaľ objednávka obsahuje viac druhov tovaru a je vybavovaná po častiach, poštovné sa platí iba raz. Zásielky, ktoré sú Predávajúcemu vrátené ako nevyzdvihnuté, Predávajúci zašle znovu len po  vyžiadaní Kupujúceho a Kupujúci nesie náklady spojené s opakovaným dodaním v plnej výške sumy prepravných nákladov.



Článok III. Platobné podmienky

Platby sa vykonávajú v mene EUR, pričom Predávajúci vyžaduje jeden z nasledujúcich spôsobov platby:

  • Platby kartou prostredníctvom platobnej brány GOPAY: Po dokončení objednávky bude Kupujúci automaticky presmerovaný na platobnú stránku banky. Platobné údaje potrebné k realizácii platby zadáva Kupujúci priamo na podstránke banky, Predávajúci s údajmi o platobnej karte neprichádza do kontaktu.

  • Platba pri dodávke na dobierku: Pri tomto spôsobe platby Kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri prevzatí kuriérovi.

  • Platba vopred: Pri tomto spôsobe platby je Kupujúcemu zaslaný tovar kuriérskou službou po uhradení a pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v elektronickej objednávky na účet spoločnosti BRABRA, s. r. o. 4355596059/0200 VÚB Banka  (IBAN SK07 0200 0000 0043 5559 6059) Variabilný symbol: použite číslo Vašej elektronickej objednávky.

V prípade, že kupujúci neprevezme ním objednaný a požadovaný tovar zaslaný predávajúcim na dobierku, predávajúci je opravnený v zmysle týchto obchodných podmienok, zablokovať Nakupujúcemu budúcu možnosť platby za objednávky formou dobierky v internetovom obchode brabra.sk.

Všetky ceny uvedené na stránkach internetového obchodu brabra.sk sú uvedené vrátane DPH.



Článok IV. Odstúpenie od zmluvy, Výmena tovaru, Reklamácia

  1. Kupujúcemu Predávajúci odporúča vyplniť formulár VRÁTENIE / REKLAMÁCIA / VÝMENA (ďalej len „Formulár") vo všetkých prípadoch:

    1. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy v 14-dňovej lehote.
      Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Kupujúci v tomto prípade neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy len sčasti, a hodnota tovaru, ktorý si ponechá, nepresahuje sumu 50 EUR, Predávajúci Kupujúcemu vráti zodpovedajúcu časť kúpnej ceny za tovar zníženú o sumu poštovných nákladov vzniknutých v súvislosti so zaslaním objednaného tovaru. Predávajúci vráti Kupujúcemu hodnotu tovaru zníženú o poštovné náklady ak ich Kupujúci pri kúpe nehradil ako samostatnú položku. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle Predávajúcemu oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.

      V prípade zasielania odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho poštou, Predávajúci odporúča zasielať uvedené podanie prostredníctvom doporučenej listovej zásielky, aby nevznikli pochybnosti o zachovaní lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
      Predávajúci po obdržaní odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho písomné potvrdenie o prijatí odstúpenia od Kúpnej zmluvy.

    2. Kupujúci vracia tovar, ktorý si neobjednal.
      V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, nezodpovedá tovaru, ktorý prevzal, Kupujúci má právo vrátiť tovar Predávajúcemu max. do 30 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok za vrátenie tovaru Predávajúcemu. Náklady na vrátenie tovaru znáša Predávajúci.


    3. Kupujúci požaduje zámenu tovaru v dôsledku nevyhovujúcich parametrov tovaru (veľkosť a/alebo farba).
      V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, mu nesedí z dôvodu nevyhovujúcej veľkosti a/alebo farby tovaru, má právo vrátiť prevzatý tovar a požadovať jeho výmenu za tovar inej farby a/alebo veľkosti, resp.iný druh tovaru, max. do 14 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Výmenu tovaru je možné uskutočniť iba v prípade, ak to umožňujú skladové zásoby Predávajúceho a tovar bol doručený nepoškodený a nejaví známky nosenia. V opačnom prípade sa má za to, že Kupujúci odstúpil od Kúpnej zmluvy a bude sa postupovať podľa bodu 1.1  ak sú splnené ostatné podmienky podľa bodu 1.1. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok pokrývajúci náklady, ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s vrátením tovaru. Náklady na vrátenie tovaru za účelom jeho výmeny znáša Kupujúci, avšak len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. Predávajúci dodá vymenený tovar Kupujúcemu do 14 dní od dňa prevzatia kompletne vyplneného Formulára s požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa má vymeniť.


    4. Kupujúci požaduje vystavenie poukazu na nákup tovaru na brabra.sk v celkovej hodnote už zakúpeného tovaru, ktorý vracia Predávajúcemu bez uvedenia dôvodu.
      Kupujúci má právo požadovať vystavenie poukazu na nákup tovaru od Predávajúceho prostredníctvom brabra.sk v celkovej hodnote už zakúpeného tovaru, ktorý vracia Predávajúcemu bez uvedenia dôvodu, a to max. do 14 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s vrátením tovaru a vystavením poukazu Predávajúcim. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci.

    5. Kupujúci si uplatňuje právo vyplývajúce zo zodpovednosti Predávajúceho za vady predaného tovaru.
      Bližšie podmienky sú upravené v článku X týchto VOP a v Reklamačnom poriadku Predávajúceho uverejnených na brabra.sk.

      Kupujúci je povinný uviesť vo Formulári nasledujúce údaje:
    1. Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko;
    2. Číslo elektronickej objednávky;
    3. Popis tovaru, ktorý Kupujúci žiada zameniť a popis zameneného tovaru s uvedením kódu, farby, veľkosti, množstva, ceny tovaru;
    4. Názov a číslo bankového účtu Kupujúceho a názov a kód banky, v ktorej je účet vedený, pokiaľ žiada o vrátenie peňazí na účet;
    5. Dátum;
    6. Podpis Kupujúceho, ak zasiela vyplnený formulár prostredníctvom pošty.

  2. Ak Formulár nie je úplne vyplnený alebo k Formuláru nie je priložený doklad o kúpe a prevzatí tovaru (ďalej len „Požadované doklady"), Predávajúci vyzve telefonicky prípadne e-mailom Kupujúceho na doplnenie chýbajúcich údajov alebo priloženie chýbajúcich Požadovaných dokladov.
  3. Ak sa Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky dovolať Kupujúcemu a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Predávajúceho do 7 dní od prevzatia Formulára a/alebo Požadovaných dokladov Predávajúcim, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetného vrátenia/zámeny/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho späť Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.
  4. V prípade vrátenia neprevzatej zásielky zo strany Kupujúceho zasielanej Predávajúcim napr. po neuznanej reklamácii alebo v dôsledku nedoloženia Požadovaných dokladov, si Kupujúci bude mať možnosť vyzdvihnúť tento tovar v sídle Predávajúceho a Predávajúci v súvislosti s uskladnením tovaru účtuje skladné vo výške 1,00 EUR denne vrátane DPH.
  5. Ak spolu s vyplneným Formulárom a s Požadovanými dokladmi nie je priložený tovar, ktorý je predmetom zámeny/reklamácie, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti až do doručenia tovaru určeného na zámenu/reklamáciu Predávajúcemu. V prípade, ak ani po následnej výzve Predávajúceho nedôjde zo strany Kupujúceho k doručeniu tovaru určeného na zámenu/reklamáciu má sa za to, že Kupujúci nemá v úmysle tovar zameniť alebo reklamovať. Uvedené platí aj v prípade, ak zo strany Kupujúceho nedôjde k odoslaniu tovaru určeného na vrátenie v lehote najneskôr 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
  6. Tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny musí byť úplný, nepoužitý, nepoškodený a podľa možností v pôvodnom obale, ktorý nie je poškodený nad rámec nevyhnutnej manipulácie potrebnej na oboznámenie sa s tovarom, inak Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Originálny obal tovaru (originálna krabica) nesmie byť znehodnotená popísaním, polepením a podobne, v snahe využiť originálnu krabicu ako vonkajší obal určený pre doručovanie tovaru. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania. Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a nesmú byť z tovaru odstránené, okrem prípadov odstránenia štítkov, cenoviek a iných označení tovaru potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru a v prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v 14 dňovej lehote, zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru. Predávajúci odporúča Kupujúcemu poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim.
  7. Kupujúcemu odporúčame úplne vyplnený Formulár spolu s Požadovanými dokladmi doporučene poslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie na adresu sídla Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný Kupujúcim na dobierku.
  8. Celková suma za tovar, ktorý bol vrátený Predávajúcemu v súlade s týmito VOP, znížená o manipulačný poplatok/poplatky, v prípadoch ustanovených v týchto VOP, bude Kupujúcemu vrátená rovnakým spôsobom, ako použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci nedohodli inak a to do 14 dní odo dňa prevzatia úplne vyplneného Formulára spolu s Požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa vracia z dôvodu uvedeného v bode 1.1 tohto článku.

 


Článok V. Záručné podmienky a záručná doba

  • Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov.
  • Na vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá dlhšia záručná doba.
  • Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu.
  • Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
  • Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený.
  • Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný doručiť na adresu sídla Predávajúceho reklamovaný tovar čistý, vrátane Požadovaných dokladov.
  • Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby a boli vynaložené skutočne a účelne.
  • Podrobnosti a postup pri reklamácii tovaru upravuje reklamačný poriadok zverejnený na brabra.sk.




Článok VI. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje kupujúceho spracováva predávajúci v zmysle zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Kupujúci prejavuje súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov za účelom spracovania elektronickej objednávky, realizácie dodávky tovaru, zúčtovania platieb a a k nevyhnutnej komunikácii medzi zmluvnými stranami podľa § 7 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov objednávkou tovaru na brabra.sk. Kupujúci zároveň zodpovedá za pravdivosť a správnosť uvedených osobných údajov.

Objednaním tovaru prostredníctvom E-obchodu na internetovej adrese brabra.sk. Kupujúci potvrdzuje, že svoje osobné údaje poskytol Predávajúcemu dobrovoľne a súhlasí s ich spracúvaním v evidencii Predávajúceho, pokiaľ nie sú v rozpore s právnymi predpismi, so sprístupňovaním a poskytovaním údajov tretím osobám a štátnym inštitúciám za podmienok a v rozsahu ustanovenom právnymi predpismi. Kupujúci súhlasí so spracovaním, sprístupnením a použitím svojich osobných údajov za účelom priameho marketingu Predávajúceho po dobu desiatich rokov. Kupujúci má na základe bezplatnej písomnej žiadosti právo u Predávajúceho namietať voči spracúvaniu svojich osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu.

Registráciou zákazníka, žiadateľa o novinky (tzv. newsletter), účastníka ankety a ďalších iných foriem registrácie Kupujúci automaticky súhlasí, že môže byť informovaný o novinkách v internetovom obchode brabra.sk emailom. Ak si Kupujúci naďalej nebude želať tieto informácie, má možnosť ich zasielanie kedykoľvek ukončiť podľa postupu uvedeného v každej zasielanej správe.

Na žiadosť kupujúceho predávajúci bezodkladne zabezpečí vymazanie osobných údajov z jeho databázy.



Článok VII. Zľavove poukážky/kupóny

Predávajúci môže Kupujúcemu vystaviť na nákup zľavovú poukážku (ďalej len "kupón") v rôznej hodnote. Predávajúci Kupujúcemu takýto zľavový kupón zašle e-mailom spolu s podmienkami jeho použitia, platnosti a hodnoty. Na vystavenie zľavového kupónu nie je právny nárok. V prípade odstúpenia od zmluvy z akýchkoľvek dôvodov alebo akéhokoľvek iného dôvodného vrátenia tovaru Kupujúcim Predávajúcemu zakúpeného na základe uplatneného zľavového kupónu, má Kupujúci nárok len na vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru uhradil okrem uplatneného zľavového kupónu aj peňažnými prostriedkami, a ktorá presahuje hodnotu použitého zľavového kupónu na zakúpenie tovaru. Predávajúci môže rozhodnúť o tom, či zľavový kupón Kupujúcemu v prípadoch podľa predošlej vety vystaví na použitie v ďalšej objednávke. Každý kupón obsahuje najmä označenie ponuky, cenu, hodnotu kupónu, dobu platnosti kupónu, konkrétne podmienky použitia kupónu, a hlavne jedinečné číslo na uplatnenie kupónu. Kupón oprávňuje Kupujúceho na nákup tovaru u Predávajúceho podľa podmienok na ňom uvedených a týchto obchodných podmienok. Inštrukcie pre použitie kupónu sú napísané priamo na kupóne, a v týchto obchodných podmienkach. Kupujúci je oprávnený kupón použiť len počas lehoty platnosti kupónu, ktorá je uvedená priamo na kupóne. Po uplynutí doby platnosti kupónu, ktorá je uvedená na kupóne, sa kupón stáva neplatným a Kupujúci stráca nárok na využitie kupónu bez nároku na vrátenie peňazí. Predávajúci po uplynutí doby platnosti kupónu neposkytuje peniaze, ani žiadny iný spôsob kompenzácie za nevyužitú hodnotu kupónu a ani kúpnu cenu kupónu. Kupón nie je možné vymeniť za peniaze, je uplatniteľný výhradne u Predávajúceho, na ktorého produkty bol kupón vydaný. Z kupónu sa nevydáva. Kupón je prenosný. Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratu, odcudzenie alebo poškodenie, zneužitie, či zničenie kupónu. Každý kupón možno použiť len raz. 

V prípade, že Kupujúci odoberie tovar za nižšiu cenu ako je hodnota kupónu, nemá nárok na doplatenie hodnoty kupónu alebo na nový kupón na zostatok hodnoty pôvodného uplatneného kupónu. V prípade, že Predávajúci zo svojej viny, na základe predloženého platného kupónu, neposkytne Kupujúcemu tovar, Kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy a má právo požadovať vystavenie nového kupónu na nákup tovaru s rovnakou hodnotou a s rovnakou dobou platnosti ako mal uplatnený kupón, a tiež na vrátenie sumy uhradenej peňažnými prostriedkami Kupujúcim nad hodnotu uplatneného kupónu. V prípade odstúpenia od zmluvy z akýchkoľvek dôvodov alebo akéhokoľvek iného dôvodného vrátenia tovaru Kupujúcim Predávajúcemu zakúpeného na základe uplatneného kupónu, má Kupujúci nárok len na vystavenie kupónu v rovnakej hodnote a s rovnakou dobou platnosti ako uplatnený kupón na zakúpený tovar. V prípadoch podľa predošlej vety, keď Kupujúci okrem uplatnenia kupónu uhradil kúpnu cenu tovaru nad hodnotu uplatneného kupónu peňažnými prostriedkami, má nárok aj na vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru uhradil peňažnými prostriedkami, a ktorá presahuje hodnotu použitého kupónu na zakúpenie tovaru.

Kupón uplatnený alebo použitý v rozpore s týmito obchodnými podmienkami, podmienkami uvedenými na kupóne alebo v rozpore so zákonom sa stáva neplatný.



Článok VIII. Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia

  1. Žiadna zo Zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
  2. Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú Zmluvné strany nemohli predvídať a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, zmeny v legislatíve a iné.
  3. V prípade, že nastane udalosť podľa bodu 2 sú Zmluvné strany povinné si túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.




Článok IX. Alternatívne riešenie sporov

Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@brabra.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.



Článok X. Orgán dozoru

Orgán dozoru je štátna inštitúcia oprávnená vykonávať dozor nad dodržiavaním platných právnych predpisov zo strany predávajúceho. Orgánom dozoru predávajúceho je Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj s adresou:  Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, Odbor výkonu dozoru, tel. č.: 032/640 01 09, fax č.:  032/640 01 08



Článok XI. Záverečné ustanovenia

  1. Pri nákupe tovaru na brabra.sk sa predpokladá zo strany Kupujúceho znalosť technických možností Internetu a prijatie technológiou podmienených možných problémov.
  2. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným internetovým Kupujúceho pripojením na brabra.sk. Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači zaťažuje Kupujúceho.
  3. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na brabra.sk môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
  4. Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z brabra.sk.
  5. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary uvedené na brabra.sk.
  6. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť. Zmeny a/alebo doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na brabra.sk a nemajú vplyv na zmluvné vzťahy, ktoré vznikli medzi Kupujúcim a Predávajúcim pred ich zverejnením. Na tieto zmluvné vzťahy sa vzťahujú VOP v znení aktuálnom ku dňu uzatvorenia Kúpnej zmluvy.
  7. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru. Ak sa uvedené spory nepodarí vyriešiť formou zmieru alebo prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, na prejednanie veci súdnou cestou sú príslušné slovenské súdy v mieste trvalého pobytu spotrebiteľa podľa slovenského práva.
  8. Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s VOP Predávajúceho.
  9. Ak sa preukáže, že niektoré z ustanovení VOP a/alebo Kúpnej zmluvy sú neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení Kúpnej zmluvy a/alebo VOP. V takom prípade sa zmluvné strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým, a to tak, aby bol zachovaný účel sledovaný príslušným neplatným alebo neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia Kúpnej zmluvy.




V Trenčíne dňa 1. 1. 2020, BRABRA, s. r. o.

2020 BRABRA, s. r. o., všetky práva vyhradené.
Posledná aktualizácia dňa 1. 9. 2020